سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که به ناحق، پشت مسلمانی را برهنه کند [و بر آن تازیانه زند] و کسی است که به ناحق، کسی را که وی را نزده است، بزند یا آن را که قتلی مرتکب نشده است را بکشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

وبلاگ گروهی شیعه شناسی


به گزارش رادیو قرآن مفتی اعظم مصر با بیان این که تشیع دراصل طایفه‌ای پیشرفته هستند؛ عبادت براساس فقه امام جعفر صادق (ع) را جایز دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که شیعیان از ما پیشی گرفته‌اند. وی با بیان اینکه برخی تلاش می کنندکه روابط میان شیعه و سنی را تیره و به وحدت میان مسلمانان ضربه بزنند؛ افزود: آنها از این طریق می خواهند به اهداف خود دست یابند؛ ازهمین رو بنده با صدور فتوایی عبادت بر اساس فقه شیعی را جایز اعلام می کنم. مفتی اعظم مصر گفت : ما می‌توانیم با شیعیان همکاری کنیم زیرا تا شیعه و سنی یک قبله دارند؛ تفاوتی میان آنان نیست؛شیعیان همواره در طول تاریخ بخشی جدایی ناپذیر از امت اسلامی بوده اند. شیخ علی جمعه افزود: پیروان مذهب تشیع در اصل طایفه‌ای پیشرفته هستند اما برخی افراد برای ایجاد اختلاف؛ تب شیعی بسیار قدیمی را می گردند تا مطالب اختلاف برانگیز از ان استخراج کنند وی گفت :برخی نظام های سیاسی که از سوی وهابیان حمایت وپشتیبانی می شوند تمام تلاش خود را به خرج می دهند تا روابط میان دو مذهب شیعه و سنی را تیره کنند. اقدام مفتی اعظم مصر یادآورفتوایی مشابه از شیخ محمود شلتوت شیخ الازهر است که پس از حدود سه سال مناظره با سید شرف الدین عاملی از علمای شیعیان جنوب لبنان؛ به مذهب جعفری به عنوان یکی از مذاهب اسلامی اعتراف کرد.این مناظره در دهه‌های 60 قرن گذشته رخ داد.  


::: سه شنبه 87/11/22::: ساعت 10:48 عصر


با خبر شدم «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه پنج شنبه 10 بهمن جلسه‏ای در اجلاس جهانی اقتصاد در خصوص خاورمیانه در شهر داووس سوئیس را در اعتراض به سخنان «شیمون پرز»، رئیس رژیم صهیونیستی ترک کرد و اظهار داشت: دیگر به جلسه سالانه کشورهای قدرتمند و پولدار باز نمی‏گردم.

رئیس رژیم صهیونیستی که در این جلسه به شدت از حمله خود علیه مردم غزه دفاع می‏کرد، صدایش را بلند کرد و با انگشت اردوغان را نشان داد و او را تمسخر کرد.

نخست وزیر ترکیه خطاب به «شیمون پرز» اظهار داشت: هنگامی که زمان کشتن مردم فرا می‏رسد، شما قتل‏عام را خوب بلدید. خیلی خوب می‏دانم چگونه کودکان را در ساحل غزه مورد هدف قرار دادید، اینکه صدایتان را بلند می‏کنید به خاطر بار روانی حملاتتان به غیرنظامیان است.

در این نشست که به طور زنده از برخی شبکه‏های تلویزیونی ترکیه پخش می شد، اردوغان خطاب به پرز گفت:‌"ماده 6 تورات را فراموش نکنید، این ماده می گوید که نباید انسان‏ها را بکشید.

اردوغان در حالی که بلند می‏شد تا مجلس را به نشانه اعتراض ترک کند، گفت: فکر نکنم به داووس برگردم، چون شما به من اجازه صحبت کردن نمی‏دهید. رئیس رژیم صهیونیستی 25 دقیقه سخنرانی کرد و من نیمی از این زمان را حرف زدم.
به نظرم این سخنان، در مقایسه با سکوت بسیاری از سران کشورهای عربی و حتی درخواست برخی از آنان از رژیم صهیونیستی برای سرکوب حزب الله و حماس باید تحلیل شود. چیزی که این دسته از کشورهای عربی را در معرض یک فروپاشی جدی قرار داده است.

و حال سوالی دارم که بر سر عراب چه آمده که باید به جایی که آنها این رفتارها را با صهیونیزم ها داشته باشند دیگران این کارها و اظهارات را اعلام می دارند و امیدوارم که با این اتفاقات از خواب غفلت بیدار شوند و کمی هم به فکر ملت های مظلوم باشند!



::: شنبه 87/11/12::: ساعت 9:5 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :48998
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : [46]
نویسندگان وبلاگ :
رضی جرگانی (@)[18]

محمود سرافراز (@)[5]


این وبلاگ متعلق به گروهی از دانش پژوهان شیعه شناسی است که درباره شیعه در حول مباحث تاریخی عقیدتی و ... مطالبی را خواهد داشت
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<